250 uur

9 Jun

250 uur heb ik nu gewerkt aan de de boot, dit is vanaf 1 maart toen ik begon met het uittekenen van de spanten. Ik vind het geweldig hoe dit scheepje groeit en ik ben tot nu toe geen grote problemen tijdens het bouwen tegengekomen. Ik hou me dan ook strikt aan de tekening  en kan zeggen dat de ontwerper / tekenaar overal over heeft nagedacht.

Ondertussen fantaseer ik natuurlijk over de tewaterlating en  het zeilen met dit schip.  Als je op youtube minitransat  opzoekt zijn er verschillende filmpjes te zien of klik op de link >Mini 6.50 are flying! Amazing surfs! – YouTube<.

Ondertussen werk ik verder en langzaam wordt de romp gesloten, de eerste laag van 4 mm triplex is in stroken van 25 cm breed aangebracht. Door middel van kleine latjes worden de stroken triplex tijdelijk, tot de lijm droog is, op zijn plaats gehouden.

4mm Triplex

hulplatjes als lijmklem

Geef een reactie

