Glasvezel

16 Jul

Een beetje dom.. ik heb de romp in mijn eentje in de epoxy gezet en het is
echt geen eenmansklus; ik had er hulp bij moeten vragen.
Maar het goede nieuws is dat ik na een flinke dag werken de klus heb
geklaard, het ziet er allemaal strak uit en ik ben tevreden met het
resultaat.

Ik was al vroeg begonnen om de houten romp te verzadigen met epoxy ( foto 1
en 2 ).
Dit moet eerst zodat de epoxy die ik straks  opbreng in combinatie met
glasvezel niet opgezogen wordt door het hout.
Bovendien hecht de laag glasvezel met epoxy hierdoor beter.
Na dik 4 uur  was de eerste laag epoxy droog en heb ik de glasvezelmatten
aangebracht. Op de foto kun je de glasmat zien die nog niet verzadigd is
(die witte ), mooi om te zien dat de glasvezelmatten na verzadiging met
epoxy transparant worden.

epoxyeerste laag epoxyGlasvezelmat

Geef een reactie

