Handeltje in Lood

7 Jul

Dit weekend een handeltje in lood gehad: 54 kg voor € 60.-
De laatste maanden was het enige gereedschap dat ik in mijn handen had schuurpapier en een kwast of roller om te verven;
nu ik ben gestart met de voorbereidingen voor het dek is het even wennen om weer met zaag en schaaf en beitel te werken.
Inmiddels heb ik opnieuw de tekeningen bestudeerd en een werkvolgorde gepland. De eerste stringers (die blankhouten latjes )zijn alweer verlijmd en laten wederom de mooie lijn van het schip zien.
Morgen zal ik de rest van de stringers vastlijmen en vervolgens moet ik de dekplaten aanbrengen.
54 KG lood

stringers boeg

Detail stringer met knik

gangboord

Geef een reactie

